انتقاد دفاتر اسناد رسمی به استندآپ کمدی«خندوانه» | میثم جان چرا مادر بزرگ را توی دردسر انداختی؟ - کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان جنوبی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
انتقاد دفاتر اسناد رسمی به استندآپ کمدی«خندوانه» | میثم جان چرا مادر بزرگ را توی دردسر انداختی؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، چند شب قبل در استندآپ کمدی برنامه پرمخاطب «خندوانه» میثم درویشان پور به تبیین وکالت از طریق طنز پرداخت که اقدامی شایسته بود اما کارشناسی نبودن و بهره نبردن از نظر صاحب‌نظران در این اجرا سبب شد که جامعه سردفتری خراسان جنوبی به نمایندگی از دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور به نحوه اجرای این استند آپ واکنش نشان دهند.

مهدی هادی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی با طرح این گلایه به نکته ای که از دیدگاه کمدین فراموش شده اشاره کرد و گفت: نکته این بود که با یکبار مراجعه به دفتر اسناد رسمی دیگر مراجعات مجدد مادربزرگ جنابعالی در بانک نیاز نبود و در برخی موارد با تنظیم یک‌وکالت صرفه جویی در وقت وهزینه برای افرادی که وکالت می دهند خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نقش صدا وسیما در ترویج سند رسمی و کاهش پرونده های قضائی بسیار سازنده و تاثیرگذار است و طرح این موضوع در برنامه های مختلف تلویزیونی اقدام شایسته ای است اما نیاز است که برای تولید این برنامه ها از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بهره برد تا مفهوم صحیح آن بیان شود.

وی توضیحاتی درخصوص وکالت های کاری و اداری که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شود ارائه داد و افزود: وکالتهای کاری، وکالتهایی است که موکل اختیار انجام امور اداری خود را به دلایلی به فرد دیگری که وکیل نامیده می شود واگذار می کند. این دلایل می تواند نداشتن توانایی (مانند مثالی که در برنامه خندوانه عنوان شد)، نداشتن اطلاعات کامل (به عنوان مثال اختیار ثبت اموال و صدور سند مالکیت برای موکل)، امکان نداشتن حضور موکل در یک محل (نمونه بارز آن تعویض پلاک مثلا خودرو قرار است در شهری غیر از محل سکونت موکل تعویض پلاک شود) و نداشتن وقت کافی (به عنوان مثال شخصی بدلیل مشغله کاری فرصت انجام امورات را ندارد مثلا بدلیل حضور در محل کارش امکان پیگیری پروانه ساختمانی را ندارد) باشد.

وکالت دیگر وکالت فروش است که وکیل اختیار فروش اموال موکل را دارد و به طور معمول به دنبال یک معامله تنظیم می شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false