فاجعه بزرگ اجرای قانون تسهیل کسب و کار در دفاتر اسناد رسمی! - کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان جنوبی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فاجعه بزرگ اجرای قانون تسهیل کسب و کار در دفاتر اسناد رسمی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی مهدی هادی گفت: قانون تسهیل کسب و کار نه تنها گشایشی برای اشتغال نخواهد بود بلکه باعث بیکاری گسترده سردفتران و پرسنل آن ها می شود. در سال ۹۷ در استان خراسان جنوبی حدود ۲۰ دفتر اسناد رسمی دایر شد که بسیاری از آنها عزم استعفاء دارند وقتی سرنوشت این دفاتر این گونه است عاقبت آیندگان چه خواهد شد.

این حقوقدان با اشاره به این که قانون تسهیل کسب وکار دو ماده قانونی دفاتر را نسخ کرد گفت: ماده پنج قانون دفاتر شرط افزایش دفاتر را جمعیت ونیاز دانسته همانگونه که اصل ۲۸ قانون اساسی هم اشتغال را موکول به نیاز نموده و جالب است همین موضوع افزایش مشاغل بدون بررسی نیاز به این شغل در مشروح مذاکرات قانون اساسی به صورت زیبا طرح شده است.

هادی با تاکید بر این که سردفتران در طول خدمت اسناد مردم را تنظیم و آن را با هزینه زیادی نگهداری وحفظ می کنند و در قبال اسناد تنظیمی؛ خود و ورثه آنها مسئولیت ابدی دارند به ماده ۶۹ اشاره کرد و گفت: با تصویب این قانون قرارشده فرد جایگزین با آزمون وارد این حرفه شده وکار سر دفتر را بعد از بازنشستگی ادامه دهد حال به دلیل اینکه احتمال تبانی جاعلان با سردفتر جایگزین با حذف اوراق سند یا….. محتمل است آن زمانی که جایگزین را تعیین می کردیم طبیعی بود تاوان مسئولیت آن را باید می دادیم اما با این قانون مسئول تلقی نمودن سردفتر بعد از بازنشستگی منصفانه نیست.

وی به این نکته هم اشاره کرد که تنها نتیجه ظاهری این قانون شاید روانه شدن آرای تعدادی از جوانان به سمت سبد این نمایندگان خواهد بود اما امیدواریم دعای این جوانان مستدام باشد!!

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false